BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ VALİ ENVER SALİHOĞLU ORTAOKULU
OKUL GELİŞİM PLANI RAPORU
2.DÖNEM DEĞERLENDİRME
- Okulumuz öğrencilerinin akademik, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal becerilerini geliştirmek, proje ve yarışmalara daha fazla katılımı sağlamak ve akademik başarı oranını artırmak için dönem başından itibaren yapılan çalışmalar;
- 6,7,8.sınıf öğrencilerinin DYK kurslarına katılımları sağlandı, ders ve konu eksiklikleri giderildi.
- Okulda kitap okuma alışkanlığını kazandırmak için kitap okuma saatleri belirlendi o saatlerde kitap okunması sağlandı.
- Öğretmenlerin mesleki ihtiyaçlarını tespite yönelik anketlerin yapıldı.
- Öğretmenler Milli Eğitim Bakanlığınının Hizmetiçi Eğitim Faaliyetlerine katılımına teşvik edildi.
- 5. sınıf öğrencilerinin uyum çalışmaları kapsamında sınıf rehber öğretmenlerinin öğrenci tanıma fişi, yaşam pencerem ve sınıf risk haritasının oluşturdu.
- TÜBİTAK ve TEKNOFEST programlarına katılım sağlandı
- DYK kurslarında öğrenci devamsızlıklarının önlenmesi sağlandı.
- Her sınıf rehber öğretmeni dönemde en az bir defa sınıf düzeyinde veli toplantısı yaptı.
- Velilere yönelik bilgilendirme amaçlı (Bağımlılık, Ergenlik, Verimli Ders Çalışma, Aile içi İletişim, Bir üst öğretim kurumları hakkında ihmal ve istismar v.b.) konularında bülten hazırlandı ve seminer düzenlendi.
- Okula öğrencilerin oynayabileceği masa tenisi kapalı spor salonu oluşturuldu.
- Okul kitaplığına yeni kitaplar kazandırıldı.
- Öğrencilere rehberlik servisi tarafından ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilecek sınavlara yönelik bilinçlendirme ve farkındalık çalışmaları yapıldı.
- Bir üst öğrenime geçiş sınavlarına Lgs 'ye yönelik sınavların analiz edildi.
- Sınav Analiz Sonuçlarına göre anlaşımayan kazanımların öğrenciler tarafından anlaşılabilmesi için zümre öğretmenleri tarafından DYK kurslarından öğrencilerinin desteklendi.
- Analiz sonuçlarınan göre öğrencilerin eksiklerinin ailelere bildirilerek aileler tarafaından öğrencilerin o kazanımlara yönlendirilmesi sağlandı.
- İl genelinde yapılan ortak sınav sonuçlarının analiz edildi ve raporlandırıldı.
- Sınav Analiz Sonuçlarına göre anlaşılmayan kazanımların öğrenciler tarafından anlaşılabilmesi için zümre öğretmenleri tarafından DYK kurslarının planlaması yapıldı
- Analiz sonuçlarınan göre öğrencilerin eksiklerinin ailelere bildirilerek aileler tarafaından öğrencilerin o kazanımlara yönelendirilmesi sağlandı.
- Akademik başarınn artırılmasına yönelik yürütülen çalışmaların standart izleme formların düzenli tutuldu.
- Veli iletişim bilgi formlarının doldurulması, güncel bilgilerin sınıf öğretmenlerince e-okul sistemine girilmesi.
- Günlük yoklamaların düzenli olarak sisteme işlenmesi.
- Günlük devamsızlıkların ve devamsızlık mektupları düzenli olarak veliye bildirildi.
- Sürekli devamsız olan öğrencilerin İlçe Milli Eğitime bildirilerek gerekli tedbirlerin alınması sağlandı.
- Sınavsız okullara yerleştirmede devam devamsızlık durumunun etkileri konusunda öğrencilere grup rehberliğinin yürütüldü.
- Öğrencilerin devamsızlığını azaltmak için öğrencilerin ilgilerine göre sosyal ve kültürel faaliyetlere yönlendirilme yapıldı.
- Dönem içerisinde devam devamsızlık oranları düzenli olarak kontrol edildi.
- Öğrenci tanıma fişlerinin dolduruldu,Sınıf Rehber Öğretmenlerince Yaşam Pencerem envanterinin uygulayarak sınıf risk haritalarının;Okul rehber öğretmeni tarafından okul risk haritaları belirlendi.
- Tespit edilen risk durumlarına ilişkin öğrenci ve velilerle bireysel görüşmelerin yapıldı,grupla eğitsel ve mesleki rehberlik çalışmaları planlandı.
- Okul disiplin kurulunca hakkında işlem yapılan öğrencilerin sayılarının ve ceza türleri,cezalara neden olan davranışlarının gerekçeleri rapor haline getirildi.
- İlköğretim kurumları yönetmeliği ödül ve disiplin maddeleri hakkında öğrenci ve velilerin bilgilendirilmesi yapıldı.
- Belirlenen okul risk haritaları doğrultusunda risk arz eden öncelikli şubelerin tespit edilmesi, yerel birimlerle işbirliği ve yönlendirme çalışması yapıldı
- Veli öğrenci bireysel görüşmeleri yapıldı.
- Okul risk haritalarında tespit edilen başlıklarda "Veli-Aile İletişimi Projesi" yürütüldü.
- Okul ihtiyaçlarına yönelik anket çalışmasının yapıldı ve bu anketin sonuçlarına göre planlama yapıldı
- Başarılı öğrencilerin çalışmaları okul sitesinde ve sosyal medyada paylaşıldı
- Değerler eğitimi projesinin eğitim öğretim yılı içerisinde planlandığı şekilde yürütülmesi sağlandı.
- Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri kapsamında ihtiyaç duyulan öğrencilerle ilgili tanılama, yönlendirme ve yerleştirme çalışmalarının yapılması gerekli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapıldı.
- Milli Eğitim Müdürlüklerince yerleştirme kararı çıkarılmış öğrencilere yönelik özel eğitim sınıfı, kaynaştırma, BEP çalışmaları yürütüldü
- Hayat boyu öğrenme kapsamında öğrenci veli öğretmen talepleri dikkate alınarak halk eğitim merkezleriyle işbirliği yapılarak isteklilerin bu kurslara yönlendirilmesi sağlandı. Halk Eğitim Merkeziyle işbirliği içerisinde İngilizce kursu açıldı.
- Okulda yürütülen çalışmaların web sitesi ve sosyal medya kanalları üzerinden paylaşılması sağlandı.
- Tüm işlemlere yönelik yürütülen çalışmaların standart izleme formların düzenli olarak işlendi
OKUL GELİŞİM PLANI EKİBİ
Beğen |
0 kişi beğendi